marți, 3 ianuarie 2012

Lectii Saxofon - lectia 2 Tipuri de saxofon

Lectii Saxofon - lectia 2 Tipuri de saxofon
Tipurile cele mai răspândite, având o întindere utilizată în scris de la si bemol 
până la fa 3 (si bemol din octava mică – fa din octava a treia) sunt:

1.     saxofonul sopranino în mi bemol (transpune în terţa mică superioară);




2.     saxofonul soprano în  si bemol;



3.     saxofonul alto în mi bemol (transpune la o sextă mare inferioară);





4.     saxofonul tenor în si bemol (transpune la o nonă mare inferioară);




Mai puţin răspândite sunt tipurile cu întindere utilizată în scris de la si bemol până la mi bemol 3 (si bemol din octava mică – mi bemol din octava a treia) sunt:

5.     saxofonul bariton în mi bemol (transpune în terţiadecima mare).


 
   Saxofonul are un timbru specific şi face impresia unui sunet produs de un clarinet, oboi şi violoncel care cântă la unison. În forte se apropie de timbrul clarinetului. Este folosit uneori în muzica de operă, în cea simfonică, muzica uşoară, jazz etc.


   Alte modele  de saxofoane utilizate mai rar, dar care îmbogăţesc şi ele prin unicitatea lor, inventarul instrumentelor muzicale: 

- Bass Saxofon    

                                  
- MI bemol (E flat) contrabass Saxofon

- Sub contrabass Saxofon, Construit în 1965 de Charles Ponte Music Company NYC

Câteva modele de saxofoane:


 Această fotografie arată un contrabass saxofon (stânga) şi cinci saxofoane bass.


Pentru detalii continut si structura cursuri saxofon CLICK AICI!

Cursul ‘’TEORIA MUZICII fara PROFESOR’’ va este oferit GRATUIT !!!


Informatii si relatii: email cursurisaxofon@gmail.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu